شيوه استفاده دانش آموزان از معافيت تحصيلی

شيوه استفاده دانش آموزان ذكور دوره پيش دانشگاهی (چهارم متوسطه ) از معافيت تحصيلی دانش آموزی

اجراکننده نرم افزارهای روشنگر در windows8

http://roshangar.net/reader.rar

نرم افزار اجرا کننده را از طریق این لینک دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید .

تغییر عناوین پایه‌های تحصیلی به امضای رییس‌جمهور رسید

شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تحقق و اهداف برنامه‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش، عناوین پایه های تحصیلی نظام آموزشی جدید را تصویب کرد که این مصوبه به امضای رییس‌جمهور رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ بر اساس این مصوبه، نظام آموزشی کشور به دو دوره ابتدایی و متوسطه تغییر یافت که دوره ابتدایی خود به دو دوره، اول دبستان و دوم دبستان تقسیم شده، لذا دانش‌آموزان از اول تا پایه ششم را در دوره ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

بنابراین گزارش دوره متوسطه نیز به دو دوره اول و دوم تغییر یافت که بر اساس این مصوبه جدید، سه ساله اول متوسطه اول با عنوان "هفتم، هشتم و نهم دبیرستان" و سه ساله دوم با عنوان "دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان" تعریف شده و عنوان "هنرستان" نیز برای مراکز کار دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در این مصوبه تعیین شده است.

در پایان هر دوره تحصیل، دانش‌آموزان گواهینامه پایان آن دوره را دریافت می‌کنند که دستورالعمل اجرایی مصوبه توسط وزیر آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می‌شود.

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های تحول در نظام آموزش و پرورش را ابلاغ کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

 

 

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی«ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن سیاستهای کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

1-  تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه ( زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان با تأکید بر ریشه کن کردن بی سوادی و تربیت انسان های مؤمن، پرهیزکار، متخلق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت جو، آزادمنش، مسؤولیت پذیر، قانونگرا، عدالت خواه، خردورز، خلاق، وطن دوست، ظلم ستیز، جمع گرا، خودباور و ایثارگر.

2- ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی  و عهده دار اجرای سیاست های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها.

3- بهسازی و اِعلای منابع آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و بهبود مدیریت منابع انسانی با تأکید بر:

1-3ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی ها و توانمندی های علمی، حرفه ای و تربیتی فرهنگیان و روزآمد ساختن برنامه های درسی مراکز و دانشگاه های تربیت معلم و شیوه های یاددهی و یادگیری برای پرورش معلمان با انگیزه، کارآمد، متدین، خلاق و اثربخش.

3-2باز نگری در شیوه های جذب، تربیت، نگهداشت و بکارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی بعد از گذراندن دوره  مهارتی.

3-3- اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی و تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان.

4-3- توسعه مهارت حرفه ای و توانمندی های علمی و تربیتی معلمان با ارتقاء کیفی آموزش های ضمن خدمت و برنامه ریزی برای روزآمد کردن اطلاعات تخصصی و تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و پرورش.

5-3- استقرار نظام ارزیابی و سنجش صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان مبتنی بر شاخص های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی برای ارتقاء.

6-3- توسعه مشارکت معلمان در فرآیند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی.

7-3- استقرار نظام پرداخت ها بر اساس تخصص، شایستگی ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان.

4- ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی آموزشی و درسی با توجه به:

1-4- روزآمد ساختن محتوای تعلیم و تربیت و تدوین برنامه درس ملی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و متناسب با نیازهای کشور و انطباق محتوی با پیشرفتهای علمی و فناوری و اهتمام به تقویت فرهنگ و هویت اسلامی

 

راه های ارتباطی

دفتر مركزي : 44264592

مدير مدرسه : 09121062619

معاون مدرسه :مريم آقاميرزائي

مشاور تحصيلی : رويا تركيان

ايميل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

Scroll to Top

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده